Specialty Coffee Association

IRAN
 

داستان سی و یکم : کِیلِب چِیس و جِیمز سّنبورن ، سرنوشت صنعت قهوه


داستان سی و یکم : کِیلِب چِیس و جِیمز سّنبورن ، سرنوشت صنعت قهوه

در شمال، در بوستون، سلسله‌ای دیگر از قهوه‌ شکل گرفت. کیلب چیس (Caleb Chase) که در کِیپ کاد (Cape Cod)بزرگ شده بود، تا ۲۴ سالگی در فروشگاه مواد غذایی پدرش کار می کرد، سپس به بوستون نقل مکان کرد تا برای یک شرکت خشکبار معروف کار کند. در سال ۱۸۶۴، چیس ۳۲ ساله با دو شریک، به طور مستقل به کسب‌وکار برشته‌کاری قهوه پرداخت. در سال ۱۸۶۷، جیمز سنبورن (James Sanborn) که چهار سال از چیس جوان‌تر بود، از زادگاهش مین (Maine) به بوستون (Boston) نقل مکان کرد. او که قبلاً در یک کارگاه ماشین‌آلات کار کرده و سپس بذر گیاهان فروخته بود، اینک به عنوان تاجر قهوه و ادویه فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۸۷۸، این دو نفر تحت نام "Chase and Sanborn" با هم متحد شدند و در قهوه و چای تخصص یافتند.

 

چیس و سنبورن ابتدا با ارائه‌ی قهوه‌ی جاوه (Java) داخل قوطی‌های مهروموم شده‌ی تولیدی خودشان به شهرت رسیدند. در سال ۱۸۸۰، Chase and Sanbornبه شیکاگو گسترش یافت و دو سال بعد شعبه کانادایی خود را در مونترال (Montreal) افتتاح کردند. تا سال ۱۸۸۲، آنها در کارخانه‌ی هفت طبقه‌ی خود در خیابان براد بوستون (Boston's Broad Street) ماهانه بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ پوند قهوه می‌فروختند. آنها حدود ۲۵٬۰۰۰ نماینده فروش محلی در اغلب شهرهای جنوب، غرب و کانادا استخدام کرده بودند و به هر کدام امتیازات فروش انحصاری در منطقه‌ی خود اعطا کردند. با این گسترش تهاجمی، سودها به سرعت رشد کرد و پس از سال ۱۸۸۰ هرگز به زیر یک میلیون دلار در سال نرسید.

 

چیس، سنبورن و شریک جوان‌تر آنها، چارلز سیاس (Charles Sias)، استادان بازاریابی و متخصصان قهوه محسوب می‌شدند. آنها که اولین کسانی بودند که از قوطی‌های دربسته برای جلوگیری از کهنه شدن قهوه در اثر اکسیژن استفاده کردند (Sealed Tins)، بر روی آنها مهر علامت قهوه‌ی جاوه و موکا بسیار تأکید داشتند و آنها را نیز با مهر خانواده چیس به تصویر کشیدند. مهر خانوادگی چیس به این شکل بود: یک شیر"خیزبرداشته (Rampant)" بر روی چهار صلیب ثبت شده بود، که روی آن کتیبه‌ی لاتین"Ne cede malis" به معنای "تسلیم شرارت نشو" نوشته شده بود.

 

با این حال، آنها تا حدی تسلیم شدند، همانطور که یکی از کارکنان قدیمی آنها سال‌ها بعد فاش کرد. برند جاوه و موکای آنها حاوی قهوه بسیار کمی بود .هنگامی که شرکت "Swift & Company" به دلیل استفاده از عبارت –چربی خالص خوک"Pure Leaf Lard" به اتهام ارائه‌ی نادرست محکوم شد، برشته‌کاران قهوه اصطلاحات جغرافیایی را حذف کردند و به سادگی قهوه‌ی خود را برند Chase and Sanborn نامیدند. در همان زمان، شرکت‌ها، انواع قهوه‌های درجه دو و سه را با نام‌های جذاب اما غیر توصیفی ارائه می‌دادند، نام‌هایی مانند: سانریکا(Sanrika)، جنگ‌های صلیبی(Crusade)، اسپلناد(Esplanade)، درخشش طلایی (Golden Glow)، هم‌نشین خوب (Good Fellow)، برند بوفالو(Buffalo Brand)، بونیتا(Bonita) و ویژه واگن غذاخوری (Dining Car Special). همه اینها در کیسه‌های کاغذی با آستر پوستی،بسته‌بندی می‌شدند.

 

Chase and Sanborn از جمله اولین کسانی بودند که از جایزه برای بازاریابی قهوه خود استفاده کردند. آنها سالانه ۲۰٬۰۰۰ دلار برای تبلیغات هزینه می‌کردند که بیشتر آن به صورت کتابچه‌های رنگی آموزشی مانند تاریخ پرچم آمریکا (The History of the American Flag)، پرندگان آمریکای شمالی (North American Birds) و یا داستان پدران زائر(The Story of the Pilgrim Fathers) بود. سایر اهدایی‌ها شامل دفترچه، کارت‌ شناسایی، و کارت نمایشگاه‌های فروشگاهی بود. 

حتی در یک دوره، آنها قوری‌های بسیار برزگی را بر روی پنجاه اسب و واگن خود نصب کردند که گفته می‌شد حرکت آنها کاملاً با بخار خارج شده از نوک قوری‌ها همراه بود.

 

سپس، اهمیت ایجاد رابطه با مشتریان پررنگ‌تر شد، مالکان به دنبال فروشندگانی بودند که "هوش اجتماعی" داشتند. اگر مشتری بیمار می‌شد، نماینده‌ای از Chase and Sanborn به دیدار او می‌رفت. در زمان‌های سخت، مانند سیل ورمونت(Vermont) در سال ۱۹۲۷، تمام بدهی‌های مشتریان به شرکت کاملاً لغو شد. در جنوب با کمبود نقدینگی، گاهی اوقات پنبه به عنوان ارز پذیرفته می‌شد. این شرکت همیشه کارت‌های تبریک تعطیلات را برای هر مشتری ارسال می‌کرد.

 

یک تبلیغ Chase and Sanbornاز سال ۱۸۹۲ مادربزرگی مهربان را نشان می‌داد که به انتهای یک فنجان قهوه نگاه می‌کرد، در حالی که دختر و نوه‌اش از روی شانه او نگاه می‌کردند و می‌گفتند:"مادر عزیز، در فنجان خود چه می‌بینی؟" و او پاسخ می‌داد: "تمام دنیا در حال نوشیدن قهوه و چای Chase and Sanborn." در پایان، یک کارت همراه توضیح می‌داد که چگونه می‌توان از پسماند قهوه یا چای در ته فنجان فال گرفت. در همان سال، چیس اند سنبورن Chunks of Gold را منتشر کرد، که یک کتابچه به‌روز شده از تأییدیه‌هایی بود که به وضوح نشان می‌داد:"مشتریان منحصرا چای و قهوه ما را می‌خرند، فقط به این دلیل که ثابت شده که بهترین هستیم." آنها به این موضوع افتخار می‌کردند که عوامل خرید آنها، که در نقاط استراتژیک کشورهای تولیدکننده مستقر بودند،اغلب از مزارع خصوصی خریداری می‌کردند و "بهترین بهترین‌ها" را تضمین می‌کردند.

 

احتمالاً این تبلیغات اغراق‌آمیز از چارلز سیاس، شریک جوان‌تر و پرزرق و برق‌تری که در سال ۱۸۸۲ به شرکت پیوسته بود، ناشیانه تلقی می‌شد. کیلب چیس و جیمز سنبورن تجسم اشراف یانکی قدیمی بودند، با عمل‌گرایی باوقار و حس طنز خشک. چیس همیشه از یک همکار می‌پرسید که کسب‌وکار چگونه پیش می‌رود، زیرا، همانطور که توضیح داد، به او کمک می‌کرد تصمیم بگیرد برای ناهار استیک سفارش دهد یا لوبیا. سنبورن یک روز دیپلماسی خود را نشان داد وقتی زنی از او در مورد بهترین راه برای درست کردن قهوه راهنمایی خواست و سنبورن بعد از توضیح دادن گقت:"به قول من، خانم، من نمی‌دانم چگونه قهوه بهتری درست کنم."

 

با وجود چنین احترامی به سلیقه مشتریان، دو شریک ارشد واقعاً قهوه خود را می‌شناختند. و آنها زحمت کشیدند تا مطمئن شوند بهترین را برای قیمتی که پرداخت می‌کردند تهیه می‌کنند. آنها همیشه یک نمونه را با دست برشته می‌کردند، سپس آن را نرم آسیاب می‌کردند، با دقت وزن می‌کردند سپس با دیگر قهوه‌های معروف مقایسه می‌کردند. در حالی که خریداران چای سال‌ها به این شکل مقایسه انجام داده بودند،Chase and Sanborn در اوایل دهه ۱۸۸۰ پیشگامان قهوه بودند، اگرچه اشاره کردند که "این فرآیند توسط اندک مقایسه کردنی هدایت می‌شود" که نشان می‌داد دیگران نیز از این روش استفاده کرده‌اند. آنها افزودند که "موفقیت به عنوان یک متخصص قهوه نیاز به کاربرد دقیق و سازگاری عمومی دارد."

 

مترجم: ستایش حبیب‌زاده



اخبار

در پی اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر تبدیل کانادا به پنجاه‌ویکمین ایالت ایالات متحده، کافه‌های کانادایی در اقدامی نمادین نام ...


افزایش شدید قیمت قهوه تأثیر تغییرات اقلیمی و خشکسالی بر تولید و طعم دانه‌های قهوه:;در ماه نوامبر گذشته، قیمت پیش‌خرید دانه‌های قهوه عربیکا به بالاتری...


اگر میخواهید قهوه ای کاملا متفاوت و خاص را تجربه کنید قطعا Wine Processed Coffee ;یعنی قهوه فرآوری شرابی ارزشش را دارد.قهوه ای که به شما تجربه ی عطر...


نوروز 1402، این عید باستانی و خوش یمن بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد .برایتان دراین سال نو تندرستی ، نیک ورزی ، کامروایی و شادمانی را آرزومندم ...


شرح محصول :PCC یک پودر رسوب بر و جرم گیر دستگاه های قهوه ساز و اسپرسو ساز می باشد و با جرم گیری سریع و اصولی ، باعث افزایش طول عمر ماشین قهوه ساز شد...


مقالات

با توجه به اینکه امروزه مصرف‌کنندگان جوان‌تر روند نوشیدن قهوه را هدایت می‌کنند، علاقه به گزینه‌های بدون کافئین نیز در حال افزایش است. به‌طور مشابه، ...


;راه‌اندازی یک زنجیره کافی‌شاپ یک سرمایه‌گذاری پیچیده اما پربازده است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تحقیق در بازار و اجرای مناسب دارد. در ادامه، یک ر...


در فضای بسیار رقابتی صنعت قهوه، برندینگ همه‌چیز است. این موضوع همیشه یک عامل کلیدی برای تمایز برشته‌کاران قهوه تخصصی بوده است، اما با افزایش تورم و ...


لاکین کافی، زنجیره پرطرفداری که در چین فروش بیشتری نسبت به استارباکس دارد، این کافی شاپ ها قصد دارند;در ایالات متحده گسترش یابند.چهار سال پیش، لاکین...


مطابق گزارشات سازمان بین المللی قهوه ، ژاپن پس از ایالات متحده آمریکا رتبه سومین کشور بزرگ مصرف کننده قهوه در جهان را به خود اختصاص داده است. واردات...


مزرعه

فرآوری خشک (طبیعی)در این روش که فرآوری خشک می باشد ، محصول نهایی ما قهوه طبیعی است ، ابتدا گیلاسهای قهوه را جداسازی می کنند ، سپس در آب شناور کرده ...


1);;; رشد زیر نور مستقیم خورشید (منطقه رویش برزیل)گونه هایی از گیاه قهوه در این مناطق وجود دارند که می توانند زیر نور کامل خورشید رشد پیدا کنند. قه...


کاشت گیاه قهوه در سرتاسر جهان در بخش استوایی یا کمربند استوایی زمین واقع شده است ، مناطقی که در این بخش قرار میگیرند مثل آفریقا ، آسیا و آمریکا می ب...


کاشت و تکثیر درخت قهوه;در روش سنتی کاشت قهوه در آغاز فصل بارندگی ۲۰ دانه قهوه در هر حفره کاشته می شود.; در این روش باعث از بین رفتن ۵۰ درصد پتانسیل ...


الف) دستگاه خشک کن عمودی;;در این دستگاه دانه های قهوه بر اساس خارج شدن هوای گرم از پایین دستگاه به سمت بالا حرکت می کنند و این جریان باعث خشک شدن د...


تجارت

تنها دانه های قهوه سبز خامی می توان به کشور وارد کنید که در کشور مبدا تمامی مراحل مختلف فراوری و آماده سازی جهت صادرات را گذرانده باشند.به طور معمول ...


دانه های قهوه سبز نه تنها براساس خاستگاه ، موقعیت جغرافیایی ، گونه و طبقه بندی بر اساس عیوب ، معامله می شوند ، بلکه سایز و اندازه انها در پروسه فروش ...


به طور متوسط وزن هر کیسه دانه قهوه سبز 60 کیلوگرم می باشد (برزیل) ، هر چند که در استرالیا کیسه هایی با وزن 20 کیلو گرم و همچنین در گویانا و گوادلوپ ...


ممکن است شما افرادی را دیده باشید که در رابطه با رنگ برشتهکاری قهوه بحث میکنند. هنگام بحث کردن در رابطه با رنگ قهوه،در حقیقت منظور روشنی و تیرگی قهوه ...


بالاترین قیمت برای قهوه سبز در پاناما با 803 دلار برای هر 450 گرم است. این قهوه از گونه عربیکای گیشا بوده و در مزرعه فامیلی لاماستوس در منطقة بوکوئت ک...


کتاب

1);;; خشک کردن طبیعی (زیر نور آفتاب)الف); خشک کردن در پاسیو (حیاط) یا فضای مسطحاین کار در زمینها یا تراسهای مختلفی می تواند انجام شود ، بعنوان مثال ...


دانه های قهوه قبل از اینکه وارد پروسه حمل و نقل گردند و درون بسته بندیهای مخصوص قرار بگیرند باید طبقه بندی و آماده شوند. ابتدا باید اجسام خارجی درشت...


یکی از دستگاه‌های بسیار قدیمی و مرسوم برای دم کردن قهوه است. در دهه‌ی 1840 میلادی هنوز فرنچ پرسی بدین صورت وجود نداشت اما ایده‌ی اختراع دستگاهی ...


این ﻗﻬﻮه ﺟﻮش که ظاهری شبیه; یک ﺳﺎﻋﺖ شنی دارد، از 3 قسمت اصلی تشکیل شده که بر روي ﻫﻢ ﺳﻮار میﺷﻮند.قسمت زیرین، ﻣﺤﻔﻈـﻪ شیشه ای است که در آن آب می ریزند و ...


ﻣﺘﺪ اُﭘﻦ ﭘﺎت ﺑﻪ معنی ﺟوشیدن آب و ﻗﻬﻮه ﻫﻤﺮاه ﻫﻢ می‌ﺑﺎﺷـﺪ. این ﻣﺘـﺪ اﺑﺘـﺪائی ترین روش دم آوری ﻗﻬﻮه می‌ﺑﺎﺷﺪ،برای تهیه قهوه به این روش شما فقط نیاز به یک ...


واژه نامه قهوه

تیغه های آسیاب های قهوه عموما به دو نوع صاف و مخروطی طراحی می شوند.در آسیاب قهوه با تیغه صاف , دو تیغه هم شکل و هم اندازه در روبروی هم قرار می گیرند ....


;گروهی از نژاد پرورش یافته خالص که منشاء آنها از آمیزش متقاطع بین هیبریدهای Timor ;و Caturra می باشد.این گیاه از سال 1980 انتشار یافته است ، دارای مح...


گونهای از قهوه ,;نژاد پرورش یافته خالص بوسیله انستیتو; (IAC); در برزیل ، منشاء ;catuai ;;مربوط به هیبرید بین : mundo novo ;و cuturra ی زرد می باشد ،...


یک موتانت خالص کوتاه قد از بوربون قرمزو یا زردرنگ که دارای میان گروهای کوتاه می باشد و در سال 1937 در برزیل یافت شد.دارای تولید محصول بالا، برگها و ...


در کشاورزی قهوه ,;پرورش مصنوعی دو گونه یاواریته متفاوت که نتیجه آن فرزندانی است که حامل بخشی از مواد ژنتیکی والدین خود هستند. والدینی که در اینجا است...