امروزه رقابت جهانی ما بین رستورانهای زنجیره ای بین المللی بسیار سفت و سخت پیش می رود . هر کدام از این برندها برای از دست ندادن بازارهای منطقه ای و جهانی خود، مجبور به ارائه سرویس های مشابه با رقبا هستند و گاهی اوقات نیز می بایست سرویسهای جدیدی ابداع کنند تا از رقبا پیش بیفتند.
از روزی که مک دونالد ، McCafe را پایه گذاشت و قهوه تخصصی را در دل شعب همبرگر فروشی به مشتریانش عرضه کرد ، ما بقی شرکتهای بزرگ نظیر Burger King و Wendy’s و ... نیز شروع به بررسی چگونگی ورود به جرگه عرضه کنندگان قهوه در شعبات خود کردند .
هر کدام از آنها استراتژی متفاوتی را برگزیدند ، به طور مثل برگر کینگ بطور یکجا تمامی شعبات قهوه فروشی Tim Horton را خریداری کرد . Wendy’s منوی غذایش را با قهوه و شیرینی جات گسترش داد .
KFC ژاپن بتازگی طرحی را در دست اجرا دارد که به موجب آن ضمن اضافه نمودن شیفت صبحانه به ساعات کاریش ، قهوه را نیز در کنار محصولات کلاسیکش به مشتریان عرضه کند . تصور کنید نمایی از قهوه و ران سوخاری مرغ بر روی یک میز !!
در طراحی داخلی جدید KFC ، میز و صندلی های ملامینی سفید و قرمز قدیمی به میزهای چوبی و رگه دار تبدیل می شوند و مشتریان می تواتند از قهوه فرنچ پرس که بصورت جداگانه برای هر نفر آماده شده لذت ببرند. اولین شعبه" KFC Colonel’s Café " در آخر ماه نوامبر در Kobe ژاپن افتتاح می شود .
در گزارشی که توسط مرکز خبری Ryutsuu اعلام شد ، KFC با همان لیست غذای چرب و سنگین کارش را ادامه می دهد ولی طراحی داخلی شعب جدید با نمای آجری و گیاهان و دکوراسیون طبیعی تزئین می شوند . سعی بر این خواهد بود که در این طراحی داخلی، فضای گرم و دلچسبی را جهت نوشیدن قهوه به مشتریان ارائه دهد.
در کنار قهوه ، شیرینی ها و پنکیک ها نیز برای صبحانه به مشتریان ارائه می شود .
قیمتی که شما در این فروشگاه برای قهوه فرنچ پرس پرداخت خواهید کرد ، 450 ین معادل 3 دلار آمریکا خواهد بود .
خانه قهوه تخصصی / شیما حسین پور