برندهای کافی شاپ سازمان یافته در کشور کره جنوبی نه تنها سد محکمی را جلوی استارباکس در چین و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی ایجاد کرده اند ، بلکه طبق آخرین گزارشات این برندها نتایج به مراتب بهتری از استارباکس نیز کسب کرده اند.
یکی از این برندهای مشهور کره ای ، کافه بن Bene Coffee می باشد که در حال حاضر 70 درصد بازار قهوه کره جنوبی را در دست دارد . کافه بن با راه یافتن به سریالهای چینی ، راه نفوذ به قلب چینی ها را به خوبی پیدا کرده است.
بر اساس گزارش China Time در هر 8 ساعت ، یک کافه بن در چین افتتاح می شود !!
هدف گذاری سال 2015 کافه بن در چین ، راه اندازی و مدیریت 3000 هزار شعبه می باشد که دو برابر برنامه های استارباکس با هدف 1500 شعبه است.
دو برند مشهور دیگر کره ای با نامهای Zoe Coffee و Mann Coffee نیز برای داشتن سهمی در بازار ناب قهوه چین در تلاش هستند .
بازار جوان و نوپای قهوه چین امروزه ارزشی معادل 70 بیلیون یوآن ( معادل 11.3 میلیارد دلار ) دارد و کارشناسان پتانسیل آینده این بازار را بسیار بالاتر تخمین زده اند.
با امید اینکه ما نیز بتوانیم با نگاهی عمیق به امر تولید ملی و استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در ایران عزیزمان ، به گسستن بندهای عنکبوتی استعماری در کشورمان کمک کنیم .
همچو پروانه مشو محو جمال دگران
از دل و دیده فرو شوی خیال دگران
در جهان بال و پر خویش گشودن هنر است
که پریدن نتوان با پر و بال دگران
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک ذیل مراجعه فرمایید.
خانه قهوه تخصصی ایران / ح. بهرامی